Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Sunday, December 14, 2008

Pusat Santuari GajahTasik Kenyir,Terengganu

Sedap namanya"SURIA" macam nama kawan aku.....


Ha ..Di sini ada lagi satu tempat menarik waktu aku p 'Ghanuu'baru-baru nie..
Tempat yang aku maksudkan ini ialah Pusat Santuari Gajah Tasik Kenyir..
Lokasinya adalah bersebelahan dengan Lebuhraya Gua Musang-Kuala Berang
(Hulu Terengganu) dan berdekatan dengan Tasik Kenyir.

Tempat ini baru saja dibuka dan dijangka akan banyak lagi gajah yang akan ditempatkan disitu pada masa akan datang..Saya dimaklumkan yang di Malaysia ini cuma terdapat 2 tempat sahaja pusat santuari gajah iaitu di tempat ini dan yang terbesar ialah di Pahang(Kuala Gandah)


Tanda hormat kepada tetamu




Sufi dan Suria(tengah makan tebu)

No comments:

Post a Comment