Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Sunday, December 14, 2008

Angkara 'penyangak'!!

Kejadian ini berlaku pada tahun lepas (tak ingat tarikh...)Dimana cermin kereta aku dipecahkan oleh penyangak demi untuk mendapatkan sesuatu didalam kereta aku.Kejadian ini berlaku di tempat letak kereta belakang MYDIN Kajang,lebih kurang pukul 10 mlm .......
KOS kerugian dianggarkan RM5++ .00 pada mlm tu .
Apa yang ingin aku kongsikan disini bukan pasal kereta aku tetapi utk membuatkan rakan2 semua lebih peka dimasa akan datang,mungkin kejadian ini akan berulang kepada sesiapa sahaja..
Pada malam tersebut aku ngan family nak shopping ckit barang2 kat MYDIN Kajang coz dah datang ke Kajang lepas makan Sate Hj Samsuri,nak dijadikan cerita aku parkingla kereta aku belakang MYDIN dah depan nya dah penuh.Mungkin aku tak was2 dgn tempat yg aku parking tu coz tempatnya terang lagipun kereta aku bawah tiang lampu dan banyak lagi kenderaan lain yang parking kat ctu.
Lepasja round MYDIN aku gi simpan barang2 dlm bonet kereta,aku tengok okja kereta aku...
Aku ngan family gi pulak minum kat STARBUCK depan MYDIN coz dah kering tekak aku melayan anak2 dlm emporium tadi..
Selepas dimasukkan sedikit cecair dan pepejal kedalam kerengkong sehingga membasahi tekak dan berpuas hati dengan jawapan tubuh badan.Aku ngan family pun nak balikla ke kereta..
Alamak!!
Terkejut!!
Geram!!
Marah!!
Habisla aku.......!!
Cermin kereta aku dah dipecahkan orang...
Semuanya ada dalam fikiran aku waktu tu...Aku check semua sudut kereta aku,nasib baik bonet kereta tak buka(banyak barang yg shopping tadi..)Aku tanya wife aku,apa barang dia yg hilang..
Dia cakap ada #^%$&$^&$^&%$ hilang............

So,kesimpulan daripada cerita ini...
1) Jangan sesekali menampakkan barangan berharga seperti beg duit,beg pakaian,beg laptop walaupun isinya tiada .Walaupun itu hanyalah beg pakaian budak@lampin budak.
2)Pilihlah tempat parking yang selamat,cerah dan tidak tersembunyi.Jgn kedekut utk membayar jika tempat tersebut selamat.
3)Pastikan tiada barangan berharga disimpan didalam kereta(geran kereta,ic,buku bank..)
4)Pastikan stering kereta anda dikunci @ tambahkan lagi security kenderaan tersebut..walaupun penjenayah mempunyai pelbagai ilmu utk mencuri sekurang-kurangnya ianya boleh melambatkan pergerakkan penjenayah tersebut!



Habis pecah!!



No comments:

Post a Comment