Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Sunday, December 6, 2009

Nasi Ikan Bawal Juru..Panas2 !

Tempat ini merupakan lokasi wajib singgah dan makan jika aku datang ke Penang ataupun melalui lebuhraya PLUS samada memandu dari utara ke selatan ataupun sebaliknya.Gerai makan Kak mah & Abg Din atau lebih sinonim dengan panggilan kedai makan ikan bawal Juru adalah tempat yg aku maksudkan.
Yg membuatkan ianya istimewa adalah ikan bawal tersebut akan digoreng apabila kita memesannya/order jadi secara logiknya ikan tersebut masih lagi panas.Tambahan pula ikan tersebut masih lagi baru dan segar, kena pulak dengan kari kepala ikan dan nasi putih yg panas..Pehhh..Meleleh!
Kedai makan ni hanya menyediakan makanan tersebut dan sedikit ulam-ulaman dan juga kicap manis diatas meja. Tetapi jika anda mengunjunginya jangan pulak terkejut dengan bilangan pengunjungnya yg ramai kerana itulah maknanya kedai makan dia sedap!!!!
Kalau tengok kepada kedainya nampak biasa saja dan harganya juga berpatutan.Hari tu aku makan tak sampai RM20.00 untuk satu famili (2 dewasa 2 kanak-kanak) dan untuk memudahkan anda kesana jika dari Lebuhraya Plus,sila ikut pandu arah berikut;

Lebuhraya Plus- Juru Autocity - Flat Seri Pelangi - Kilang Molex(masuk ke persimpangan diantara kilang molex dan medan selera) - jalan terus hingga habis kawasan kilang - belok kiri melalui jalan tidak bertar - sampai dahhh.


Anda akan melalui kawasan industri ini untuk ke kedai tersebut.


Inilah kedai yg dimaksudkan..simple saja,tapi makan best!


Sambal pedas..

Ikan Bawal yg masih lagi panas...


Anak aku si Ammar dah tak sabaq nak makan.


Makanan simple saja tapi sedap




Pencuci mulut,buah-buahan tempatan menjadi pilihan.




Ikannya akan digoreng jika anda nak makan.

No comments:

Post a Comment