Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Tuesday, December 8, 2009

Hari Interaksi Bersama Keluarga 2009 di Pulau Pangkor

Pada 21 November 2009 baru-baru nie aku ngan famili ada mengikuti program tahunan keluarga ,yang diadakan di Pulau Pangkor Perak.Program ini telah dianjurkan oleh tempat kerja lama aku dan aku just follow je tak ada komitmen sangat kali nie..Bawa famili makan-makan angin saja.....Itu pun last minit baru aku nak follow disebabkan beberapa faktor yg memberatkan aku utk join this program.Antaranya ialah musim hujan dan banjir yg melanda negara pada waktu itu,tambahan pulak negeri Perak telah dikeluarkan amaran berjaga-jaga ataupun bendera oren oleh Jabatan Meteologi Malaysia.
Kalau dah hujan saja memanjang... Nak makan angin macam mana,baik dok rumah!
Kali ni Telok Dalam Resort Pulau Pangkor telah menjadi lokasi pilihan dan agenda programnya juga agak berbeza daripada program2 yg terdahulu.Ini bertujuan bagi merapatkan lagi hubungan kekeluargaan disamping memberi sedikit ilmu utk dikongsi dan dimanfaatkan pada masa yg akan datang.Kalau anda ada menonton filem terbaru 'Senario The Movie'-Beach Boy yg telah ditayangkan dipawagam baru2 nie.Haa..Di Resort inilah lokasi pengambarannya...!Dimana sebahagian daripada watak2 utama filem itu yg tak perlulah aku sebut nama pelakonnya telah berlakon menjadi staff resort tersebut.Kalau nak tau lebih lanjut kisahnya kenalah menonton filem ini..Sokonglah filem tempatan!!Chewah..
Ini merupakan kunjungan kali ke-3 aku ke Teluk Dalam Resort dimana kali pertama dan keduanya pada tahun 2003 dan aku dapati tak banyak sangat perubahan ketara yg aku nak cerita..Cuma yg pertama kali ke sana mungkin aku boleh berkongsi sedikit pengalaman untuk memudahkan anda kesana.Pertama kali mestilah booking dulu bilik dan apabila dah tiba masanya utk kesana...
Align Left
  1. Mencari tempat letak kereta di pekan Lumut.Bagi yg berkenderaan sendiri terdapat banyak pilihan tempat meletak kenderaan yg berbayar dan untuk keselesaan dan keselamatan aku syorkan Tempat Meletak Kenderaan Berbumbung MPM.
  2. Mencari tiket feri di Jeti Lumut.Sila lapurkan diri anda ke kaunter tiket khas Teluk Dalam Resort kerana feri yg akan anda naiki akan hanya terus ke jeti Teluk Dalam dan bukannya ke jeti Pangkor seperti kebiasaannya.
  3. Apabila tiba di jeti Teluk Dalam anda akan disambut oleh kakitangan Teluk Dalam Resort. Kemudian anda akan menaiki bas resort yg disediakan untuk ke resort.
Untuk ke Pulau Pangkor kita akan dapat melihat dengan jelas kapal-kapal perang kebanggaan negara kerana laluan feri yg kita naiki akan melalui Pengkalan TLDM Lumut.



Bot Klasik..


Jeti Teluk Dalam,Pulau Pangkor.Setahu aku kebiasaanya jeti ini hanya digunakan untuk pengunjung yg hendak ke Pan Pasific Hotel dan Teluk Dalam Resort sahaja.Penduduk tempatan
kebanyakkannya menggunakan jeti di pekan Pangkor.

Pihak resort menyediakan kemudahan bas untuk memudahkan pengunjung bergerak dari jeti ke resort.



Di ruang lobby resort


Pelbagai gaya dan ragam dapat disaksikan diatas pentas...



Keluarga bahagia...Amin.


BBQ


Tahniah Sufi!


Acara sukaneka untuk kaum ibu.


Gaya seorang juara cilik..Ada potensi untuk diketengahkan.

Adik dan abang,dua karaktor yg berbeza.


Teluk Dalam Resort.



Makannnn.....

Sambutan persembahan selamat datang oleh kakitangan resort.

Tidak melepaskan peluang untuk bergambar sebanyak mungkin diatas feri.


Suasana didalam 'Mesra Ferry'.



Walau pun program kali di agak terganggu dengan faktor hujan tetapi masih lagi meriah disamping komitmen yg diberikan oleh para peserta.Juga jutaan terima kasih kepada pihak penganjur yg sudi menjemput aku terutama Kak Awi yg tak putus-putus mempelawa aku menyertai program ini.
sekian,











No comments:

Post a Comment