Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Monday, August 31, 2009

Jejak Kenangan Sambutan Hari Merdeka 1997..

Merdeka..Merdeka..Merdeka!
Laungan keramat yang mempunyai 1001 kenangan dan nostalgia buat keseluruhan rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.Hari ini genaplah ulangtahun sambutan kemerdekaan yang ke-52 buat negara yang kita cintai ini.
Tiada yang lebih bermakna selain rakyat memperoleh nikmat daripada kebebasan dan kemajuan sosio ekonomi negara yang sudah melepasi usia separuh abad ini.

Apabila diperkatakan tentang sambutan hari kemerdekaan, teringat kembali kenangan ketika aku di bangku sekolah dimana aku terlibat sama dalam raptai perbarisan kemerdekaan(1997).
Bila difikirkan kembali , ok gak sekurang-kurangnya aku dapat juga memberi sedikit sumbangan kepada negara..

Tahun 1997...Waktu tu aku form 5 wakil sekolah (Sek.Men Teknik Kangar Perlis).
Aku ngan geng diberi tugas memegang bendera kuning. Bendera Jalur Gemilang kan ada kuning,biru,putih dan merah..Ha aku yang kuning!Best ooooo....
Mana taknya..Group kami diantara group yang terawal akan melalui pentas utama selepas group pejuang-pejuang kemerdekaan(orang lama..) yang berada di Perlis..
Kuning kan Beraja,kenalah jalan dulu....

Jadi, kalau ada member2 lama yg tengok gambar di bawah ni jangan lupa pulak hubungi aku...



Tengah dok nak buat barisan...Sebelah tu Stadium Dato Sheikh Ahmad,Sekarang dah dirobohkan untuk dijadikan taman bunga.Bangga giler coz boleh berjalan ditengah jalanraya bandar Kangar tanpa sebarang gangguan..







Kenangan ngan budak2 asrama 96/97 Sekolah Menengah Teknik Kangar..





2 comments: