Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Thursday, July 2, 2009

Jom Minum Teh Cameron Highlands....



Memandu dlm jarak perjalanan yang jauh serta keadaan jalan yang bengkang-bengkok menyebabkan aku sedikit penat…Destinasi perjalanan aku dan keluarga kali ini adalah tanah tinggi Cameron Highlands.Walaupun destinasi tersebut agak kerap aku kunjungi demi famili aku layan jua. Kerana itu aku mengambil keputusan untuk singgah sebentar di Bharat Tea Shop bagi membasahkan tekak dan menyegarkan kembali minda dengan minuman teh yang segar dari ladang.Boleh juga aku dan famili melayan perasaan dengan pemandangan kebun teh yang menghijau bersama-sama tiupan angin sejuk pada waktu petang…Disitu anda akan disajikan dengan panorama yang indah, berlatar belakangkan kebun teh dan kebun2 sayur yang banyak .Walaupun jarak perjalanan dari situ ke Berinchang sudah tidak jauh tetapi tidak lengkap rasanya ke Cameron jika tidak singgah sebentar disitu.

Pehhh!! Tak tau nak cakap apa waktu tu ….Perasaan yang sukar digambarkan.

Untuk merasainya sendiri anda boleh berbuat demikian jika anda melalui jalan baru dari Gua Musang/Simpang Pulai menuju ke Cameron .Dan lokasinya terletak selepas pekan Tringkap sebelum tiba ke Berinchang….

Bagi anda yang dari jalan Tapah-Cameron boleh juga merasainya disamping melihat kilang teh Bharat dan lokasinya terletak di tepi jalan sebelum pekan Tanah Rata.

Selain makan dan minum,pengunjung juga dapat membeli barangan cenderamata dan barangan yang berasaskan teh hasil daripada ladang teh tersebut untuk dibawa pulang...Selamat bercuti!!!!



Diantara hasil keluarannya......

Pose menarik..Ada gaya jadi model iklan teh !



Jeejoun team...

Jemput minum...


Lanskap teh yang menghijau memukau sesiapa sahaja yang memandangnya....

Sebarang maklumbalas, emailkan kepada..

Jeejoun@yahoo.com

No comments:

Post a Comment