Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Monday, May 11, 2009

Selamat Hari IBUUUU......

Selamat Hari Ibu…….

Kepada Ibu,mak,umi,mummy,mama atau apa saja panggilan yang khusus untuk ibu tercinta diluar sana saya ucapkan selamat hari IBU…..Semoga ibu2 dluar sana tabah membimbing anak mereka menjadi insan yg berguna untuk keluarga mereka,untuk kampung dan taman perumahan mereka , untuk negeri dan negara mereka , untuk bangsa dan agama mereka walaupun saya ‘nampak macam senang cakap’ kerana saya bukan ibu tetapi itulah hakikatnya….!!

Ini kerana si ibu takkan terlepas dalam mencorakkan anak2 mereka menjadi insan yang bertamadun ,begitu juga dgn bapa seperti aku yang perlu sama2 memainkan peranannya terutama dizaman sekarang yg serba mencabar.




Itulah realitinya kerana dengan bimbingan ibulah (arwah mak dan abah) saya berada ditahap ini walaupun tidak setinggi manusia yang berjaya diluar sana tetapi saya bersyukur dengan rahmat dan limpahan rezeki yg diturunkan kepada saya selama ini ….

‘Syurga dibawah tapak kaki ibu’ ada kebenarannya tetapi ada juga betulnya ‘rezeki akan diberkati’ jika kita patuh dan menghormati kedua ibubapa kita kerana saya bercakap berdasarkan pengalaman saya walaupun kadang-kadang duit gaji bulan2 cukup2 makan (macam aku yg makan gaji,kuli pulak tu…) tetapi masih mampu menyara keluarga dan bayar duit hutang piutang….Alhamdulillah!!




Mungkin semalam ramai anak2 yang mengambil kesempatan cuti hujung minggu untuk meraikan bersama ibu masing2 dengan pelbagai cara dan gaya yang penting hati ibu terhibur. Dan bagi mereka yang sudah tidak mempunyai ibu boleh juga meraikannya dengan memperbanyakkan bacaan doa2 untuk disedekahkan kepada yang sudah tiada……

Walau dengan cara apa sekalipun anda melakukannya yang penting niat anda ………!!

SELAMAT HARI IBU !!!



2 comments:

  1. abg joun,kita sedekahkan al-fatihah untuk mak k..
    AL-FATIHAH..........

    ReplyDelete