Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Tuesday, March 10, 2009

Jom Pekena Steamboat Cameron Highlands








Bagi yang petama kali ke tanah tinggi Cameron Highlands, mungkin antara
sedar atau tak banyak papan iklan dikedai makan sekitar Brinchang dan Tanah Rata tertera 'STEAMBOAT' di kedai makan masing2......


Banyak pilihan yang disediakan dari semurah-murah hinggalah semahal-mahal dan dari warung2 hinggalah ke cafe hotel....Semuanya atas pilihan dan kemampuan masing2.
Mungkin kerana suhu yang sejuk disini menyebabkan makanan panas yang terhidang dihadapan menjadi pilihan kot...!!

Untuk yang beragama islam dan inginkan harga yang berpatutan aku syorkan 2 buah kedai untuk pilihan kau orang semua.Yang pertama 'Steamboat Fauzi' di pekan Berinchang.Lokasinya berdekatan KFC dan berhadapan dengan stesen teksi..Selain itu ditanah Rata pun ada,nama kedai aku tak ingat tapi dekat dengan Kios Pusat Informasi Pelancongan Tanah Rata,kedainya hujung sekali besebelahan dengan tempat parking...Kedua-dua kedai ni dibuka pada waktu malam sahaja.
Waktu aku test rasa dikedua-dua kedai ni okla..kalau waktu kau orang pergi dah tak sedap...aku nak buat guano..maafla wei!
Gambar yang disebelah ni waktu aku test di Cool Point Hotel ..okla jugak!

2 comments:

  1. salam,wau nampak sodap steamboot ....brp kena...teringin jugok aku nak pekena nie..
    next time publish all hotel rate , harga makan yg special like stemboot tu...
    tq chik

    ReplyDelete
  2. akan diusahakan......tq atas cadangan!

    ReplyDelete