Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Saturday, October 31, 2009

Bersantai di Pantai Teluk Senangin,Perak.

Bersantai bersama keluarga pada hari cuti adalah kemestian bagi aku sekeluarga jika cuaca dan keadaan mengizinkan.Bukan kata keluarga,jiran setempat pun aku pelawa sekali...
Bertempat di pantai Teluk Senangin Segari, Perak.Aku ngan famili mengadakan aktiviti wajib iaitu BBQ,berbekalkan ayam,sotong,ikan,udang dan jagung memang best giler.Dah habis makan apa lagi,mandi lautttttttt.
Keadaan laut disini aku kira agak safety sikit coz pantainya yg mendatar dan cetek disamping ombak lautnya yg tidak berapa kuat.Cuma yg kurang memuaskan hati aku ialah dari segi kebersihan dimana banyak sampah sarap yg ditinggalkan pengunjung yg aku rasa sedikit sebanyak boleh mencacatkan keindahan pantai tersebut.Selain itu banyak lalat yg berterbangan dan aku dimaklumkan oleh pengunjung lain yg lalat-lalat tersebut datang dari kawasan ladang ternakan ayam.Jadi aku berharap pihak-pihak yang bertanggungjawab dapat melakukan sesuatu agar destinasi pelancongan ini terkenal dan terpelihara akan keasliannya.
Info..
1) Jalan tar mini..Tetapi sebelum tu jalan besar,melalui persimpangan Damai Laut Swiss Garden Resort.
2) Tandas awam ada..tp berkunci!Ada juga tandas yg dibina oleh peniaga tempatan tetapi bergantung kepada kehadiran peniaga tersebut..Jika mereka berniaga adalah!
3)Kelebihan pantai ini..Anda boleh parking hingga ke tepi pantai juga terdapat banyak pokok redup.Sangat sesuai bersantai.
4)Tempat penginapan..Chalet kecil-kecilan turut disediakan oleh penduduk tempatan,dlm lingkungan RM 40>.
5)Kedai2...Lebih baik bawa sendiri barangan yg anda rasakan perlu atau pun buat persediaan awal !(kedainya ada..tp peniaganya?kadang buka kadang tutup) Kedai terdekat jaraknya 10 km!





No comments:

Post a Comment