Popular Posts

TOKSAH KALUT..Gunakan kotak ajaib ini utk mencari blog yg tertinggal...

JEEJOUN TRAVEL & OUTDOOR's Fan Box

Saturday, July 4, 2009

Uniknya Pasar Pagi Jumaat Kota Bharu,Kelantan.


Semalam aku sekeluarga berkesempatan ke pasar sehari atau pasar minggu Kota Bharu dan kalau tempat aku nun di utara orang panggil 'nat'!.Nak dipendekkan cerita memang dah lama aku nak singgah ke pasar ini yang diadakan pada setiap pagi jumaat cuma masa dan keadaan yang sering cemburukan aku..Semalam jadi!!
Pasar ni lain sikit daripada pasar harian yang sering aku kunjungi ditempat lain.
Apa yang lain?Yang lainnya ialah disamping kita membeli barangan keperluan harian,kita juga akan disajikan dengan juadah halwa telinga.Setiap minggu akan ada penceramah yang menyampaikan syarahan agama dan tidak terkecuali MB Kelantan sendiri!
TG Nik Aziz Nik Mat..
Kelihatan pembesar2 suara dipasang dibangunan2 kedai bagi memudahkan orang ramai mendengarnya.Selain itu ,bagi sesiapa yang ingin mengunjunginya aku mensyorkan supaya datang awal bagi memudahkan anda mencari tempat meletak kenderaan.Ini kerana anda terpaksa bersaing dengan ribuan pengunjung bukannya ratusan..Bayangkan setiap lorong bangunan,tangga bangunan,kaki lima bangunan atau pendek kata mana2 tempat ada saja manusia yang menghuninya bagi mendengar ceramah tersebut.

Peace...CayalahKB!



Dilorong2 pun terdapat peniaga dan pendengar yang kusyuk mendengar...


Tok Guru..

Ribuan manusia membanjiri setiap ruang yang ada..

Untuk kesini agak mudah untuk mencari memandangkan tempat kunjungan ramai..Cari pasar MPKB atau pejabat Pas negeri,terletak di tengah bandar Kota Bharu.

Sebarang maklumbalas..
jeejoun@yahoo.com

1 comment: